Poszło o złote łuki restauracji McDonald’s. Przedsiębiorca, który wydał na reklamę znaczne środki nie zgadzał się z zapisami uchwały obligujące go do likwidacji totemu w ciągu 60 miesięcy. Twierdził że reklama restauracji znajduje się poza strefą zabytkowego śródmieścia na małej obwodnicy Nysy i jest znakiem dla kierowców informującym o lokalizacji restauracji. Podobnie wyglądają reklamy tego typu punktów w całej Polsce.
Mimo, że uchwała została uznana za niezgodną z prawem przez sąd administracyjny nadal obowiązuje. Gmina zapowiada analizę i prawdopodobnie apelację.
Nysa jest w pierwszej dziesiątce miast w Polsce, które uchwaliły kodeks Krajobrazowy. Dlatego też orzecznictwo w sporach pomiędzy samorządami, a przedsiębiorcami nie jest jeszcze jasno określone. Firma, która realizowała kodeks na zlecenie gminy jest zobowiązana gwarancją.
Jak widać, mimo konsultacji społecznych, które odbywały się na kolejnych etapach wprowadzania kodeksu część przedsiębiorców z branży reklamy, ale nie tylko ma zastrzeżenia co do jego zapisów.
więcej w materiale...
Napisz komentarz
Komentarze