Poznaj zalety optymalizacji SEO i sporządź odpowiednią strategię
U podstaw każdego dobrze przeprowadzonego pozycjonowania leży odpowiednia optymalizacja SEO przygotowująca stronę na spotkanie z wymagającymi robotami indeksującymi Google. To właśnie od Search Engine Optimization zależy to, jak wysoko w rankingu wyszukiwarki wylądujemy. Całość usługi określanej jako pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach zaczyna się od analizy słów kluczowych pod kątem ruchu i konwersji. Specjaliści wybierają nie tylko frazy najbliżej związane z naszą działalnością, ale także dopasowują je do konkretnego regionu lub proponują tak zwane hasła z długiego ogona, które najlepiej apelują do użytkowników znających się dobrze na naszej ofercie.
Po wyborze najważniejszych słów i zwrotów przychodzi pora audyt strony, zarówno wewnętrzny, skupiony na budowie i zawartości (On-Site), jak i zewnętrzny obliczony na odtworzenie tego, jak w danym momencie widzi nas wyszukiwarka oraz jak wygląda profil linków prowadzących pod nasz adres (Off-Site). Poznawszy punkt wyjścia naszej kampanii możemy zabrać się za tworzenie strategii pozycjonowania, którą wcielać zaczniemy od optymalizacji, czyli procesów poprawiających budowę i techniczne warunki naszego projektu tak, by można było z jego pomocą skutecznie sprzedawać produkty zgromadzone w naszym asortymencie. Wbrew pozorom optymalizacja SEO wiąże się z tyloma aspektami wymagającymi specjalistycznej wiedzy, że lepiej nie zajmować się nią samodzielnie. Ten arcyważny punkt w pozycjonowaniu nie może być bagatelizowany, bowiem to właśnie od niego zależy nasze być lub nie być w wynikach Google.
Zacznij monitorować sytuację na bieżąco i wczytuj się w raporty fachowców
Oczywiście skuteczne pozycjonowanie stron w wyszukiwarce Google w dużej mierze zależy od umiejętności analitycznych zajmującego się nami marketera z agencji interaktywnej. To właśnie profesjonaliści używający Google Analytics i Search Console oraz wielu innych narzędzi będą w stanie z masy danych liczbowych wyłuskać informacje, które pomogą nam w odpowiednim momencie skorygować nasz kurs i poprawić strategię na jeszcze lepszą. Specjalistyczne programy będą jednak używane nie tylko do monitorowania pozycji, ruchu i, co najważniejsze, sprzedaży, ale także posłużą za podstawę do przedstawianych klientowi regularnych raportów o stanie kampanii. W wielu wypadkach to właśnie dzięki raportom udaje się uniknąć niepotrzebnego ryzyka i ewentualnych strat. Oczywiście możesz pokusić się o prowadzenie własnych statystyk i wyciągania z nich wniosków, jednak wprawne oko pozycjonera znacznie lepiej wychwyci wszelkie nieprawidłowości.