Osoby, które założyły sklep franczyzowy na wsi, cenią sobie to, że większość z nich nie musiały włożyć w to dużych środków. Jeśli chce się osiągnąć sukces na lokalnym rynku, trzeba jednak pamiętać o odpowiedniej lokalizacji i wyborze sieci, która jest rozpoznawalna przez klientów.
Pomysł na własny biznes na wsi – dlaczego jest skazany na sukces?
Własny biznes na wsi, np. franczyza, daje dużą szansę na sukces, ze względu na niskie koszty na start i pomoc ze strony doświadczonego partnera. W tym przypadku nie trzeba się martwić o dostawę wyposażenia i towarów. Zapewnia je franczyzodawca w ramach umowy franczyzowej. Często oferuje też szkolenia i szerokie wsparcie w wielu obszarach. Można dzięki temu zdobyć w ciągu kilku miesięcy stałych klientów, którzy będą napędzać sprzedaż sklepu. Nie powinno być zatem wątpliwości, jaki biznes otworzyć na wsi.
Franczyza na wsi a lokalizacja
Aby pomysł na własny biznes na wsi został w pełni zrealizowany, trzeba pamiętać o kilku kwestiach. Po pierwsze, należy postawić na właściwą lokalizację. Pomysł na własny biznes na wsi, realizowany na jej uboczu, może po kilku miesiącach skończyć się stratami. Najlepszą lokalizacją sklepu franczyzowego będą okolice popularnych obiektów, a więc np. punktów handlowych (dla rolników), obiektów rozrywkowych i kulturalnych (jak remiza strażacka, dom kultury, basen), kościołów, terenów zielonych, dworców kolejowych i autobusowych, stacji benzynowych i głównych traktów. W tych miejscach dochodzi do większych zgromadzeń mieszkańców i przyjezdnych, co może wpłynąć korzystnie na obroty sklepu, bez względu na to, jaki biznes otworzy się na wsi.
Jaki biznes otworzyć na wsi? Żabka jako franczyza z szansą na sukces ze względu na rozpoznawalność
Oprócz lokalizacji kluczową kwestią przy wyborze franczyzy na wsi jest rozpoznawalność marki danej sieci. Znane logo i szyld przyciągają wzrok, zapewniając wysokie przychody. Jeśli chodzi o taką rozpoznawalność na polskim rynku, zdecydowanym liderem jest franczyza Żabka. Dzięki doskonałemu marketingowi, wieloletniej działalności, bogatej ofercie produktowo-usługowej i tysiącach sklepów zlokalizowanych w różnych miejscowościach rozpoznaje ją aż 93% konsumentów. To dlatego jest to doskonały pomysł na własny biznes na wsi.