„Model sprzedaży produktów HRV pozwala mieć nowy samochód co kilka lat, zwykle co dwa lub trzy. W tym czasie mamy pewne ograniczenia w używaniu wziętego auta. Głównie dotyczą one liczby przejechanych kilometrów. W zależności od kraju jest to od 15 tys. do 30 tys. rocznie” – mówi serwisowi infoWire.pl Marek Konieczny, prezes Związku Dealerów Samochodowych.
Po dwóch, trzech latach użytkowania auta możemy pojechać do dilera i wymienić je na nowe. Jeśli zdecydujemy się na pojazd w tym samym przedziale cenowym co poprzedni, nie będziemy musieli dopłacać. Jeżeli natomiast weźmiemy lepsze auto, nasze miesięczne raty oczywiście wzrosną. „Przy samochodzie wartym 60–70 tys. zł nie przekraczają one zwykle kilkuset złotych. W przypadku samochodów marek premium jest to zazwyczaj od 1 300 do 1 500 zł” – informuje ekspert.
Jaka jest przyszłość modelu sprzedaży produktów HRV na polskim rynku samochodowym? „Jako branża motoryzacyjna zakładamy, że model HRV-owy będzie się w Polsce coraz bardziej upowszechniał. Jeszcze dwa lata temu praktycznie on u nas nie istniał. Dzisiaj sprzedają w nim swoje samochody nie tylko marki premium, lecz także wolumenowe” – stwierdza rozmówca.
Napisz komentarz
Komentarze