Przepis funkcjonuje już od 15 maja 2015 roku, a więc ponad rok. Nie ulega wątpliwości, że ludzie zaczęli się sprzeciwiać temu wprowadzonego na szybko przez poprzedni rząd przepisowi, odwoływali się od bezprawnych decyzji starostów do Samorządowych Kolegi Odwoławczych, a w dalszej kolejności do Wojewódzkich Sądów Administracyjnych.
Sądy jednoznacznie zawieszają postępowania w tych sprawach w związku z tym, że na wniosek Rzecznika Praw Obywatelskich oraz Prokuratora Generalnego zostało wszczęte postępowanie przed Trybunałem Konstytucyjnym o sygn. akt K24/15., tak uzasadnił postanowienie WSA w Gliwicach z dnia 25 kwietnia 2016 roku o sygn. akt II SA/Gi 192/16. identyczną decyzję podjął w postanowieniach WSA w Gorzowie Wlkp z dnia 2 czerwca 2016 roku, o sygn. akt II SA/Go 293/16 oraz 15 czerwca 2016 roku, o sygn. akt II SA/Go 347/16. Natomiast WSA w Łodzi postanowieniem z dnia 20 maja 2016 roku, o sygn. akt III SA/Łd 284/16 oprócz oczywistego zawieszenia postępowania, w uzasadnieniu zwrócił uwagę na absurdalność kary w przypadku gdy kierowca kwestionuje wykroczenie, a późniejszym czasie zostaje uniewinniony przez sąd:
"Nie można bowiem wykluczyć sytuacji, w której kierowca obwiniony o popełnienie wykroczenia z art. 92a kodeksu wykroczeń nie przyjmuje mandatu karnego i zostaje następnie uniewinniony od popełnienia wykroczenia przez sąd. Dolegliwość kary całkowicie abstrahuje zatem od kwestii zawinienia."
ZATEM JAK NALEŻY POSTĘPOWAĆ W SYTUACJI GDY ZOSTANIEMY ZATRZYMANI ZA PRZEKROCZENIE PRĘDKOŚCI O 50 KM/H, A MY WIEMY IŻ Z TAKĄ PRĘDKOŚCIĄ SIĘ NIE PORUSZALIŚMY?
Policja często próbuje stosować bezprawne praktyki polegające na tym, że najpierw proszą o dokumenty: prawo jazdy, dowód rejestracyjny i ubezpieczenie OC. Zaraz na początku kontroli policjant powinien się przedstawić, podać stopień służbowy oraz powód kontroli zgodnie z 4 ust. 1 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 lipca 2008 roku, w sprawie kontroli ruchu drogowego, gdy okazuje się, że urządzenie zmierzyło nam prędkość powyżej 50 km/h w terenie zabudowanym należy nie posiadać przy sobie prawa jazdy - wiem, brzmi to absurdalnie, ale jest to jedyna skuteczna forma obrony, gdy je oddamy praktycznie nic już nie jesteśmy w stanie zrobić. To nie jest forma unikania odpowiedzialności, a walki z bezprawiem zwłaszcza w odniesieniu do tego, że Polska Policja praktycznie nie ma pojęcia o poprawnym dokonywaniu pomiarów, tutaj muszę polecić książkę S. Janczewskiego pt: "Zrozumieć policyjny Radar i Lidar" - szczególnie polecam tę lekturę.
Druga kwestia to jeżeli mamy wątpliwości co do prawidłowego pomiaru lub winy z jaką prędkością rzeczywiście się poruszaliśmy zawsze odmawiajmy przyjęcia mandatu, w przeciwnym wypadku przyznajemy się do popełnienia wykroczenia oraz powinniśmy oddać prawo jazdy. Należy pamiętać, że będą toczyć się dwa odrębne postępowania wykroczeniowe (odmowa przyjęcia mandatu), i administracyjne (zatrzymanie prawa jazdy), dlatego nie przyjmujmy mandatu karnego oraz zostawiajmy prawo jazdy w domu.
W razie problemów i ścieżki odwoławczej zapraszam do kontaktu oraz polecam pomoc prawną Anuluj-Mandat.pl
- Wniosek RPO o stwierdzenie niezgodności przepisów do TK
- Postanowienie WSA w Gliwicach z dnia 15 czerwca 2016 roku, sygn. akt II SA/Gi 192/16
- Postanowienie WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 2 czerwca 2016 roku, sygn. akt II SA/Go 293/16
- Postanowienie WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 15 czerwca 2016 roku, sygn. akt II SA/Go 347/16
- Postanowienie WSA w Łodzi z dnia 20 maja 2016 roku, sygn. akt III SA/Łd 284/16
_____________________________________
źródło - http://bezprawie-mandatowe.eu/porady/96-wojewodzkie-sady-administarcyjne-zawieszaja-postepowania-dotyczace-zatrzymanie-prawa-jazdy-na-3-miesiace.html
Napisz komentarz
Komentarze