|
Marka
|
Mediana ceny (PLN)
|
Mediana wieku (lat)
|
Mediana przebiegu (kilometry)
|
1. |
Volkswagen |
16 500 |
13,9 |
210 000 |
2. |
Opel |
13 900 |
13,3 |
187 256 |
3. |
Ford |
18 500 |
11,9 |
187 000 |
4. |
Audi |
25 500 |
13,7 |
225 000 |
5. |
Renault |
14 500 |
13,0 |
185 900 |
6. |
BMW |
27 500 |
13,4 |
216 518 |
7. |
Peugeot |
13 500 |
12,5 |
183 000 |
8. |
Toyota |
23 700 |
11,8 |
155 123 |
9. |
Mercedes |
29 900 |
13,4 |
203 000 |
10. |
Citroen |
14 999 |
12,4 |
185 500 |
„Kierowcy decydując się na zakup auta używanego wciąż kierują się przede wszystkim kryterium ceny, ale także silnym przekonaniem, że samochody producentów europejskich są bardziej trwałe i lepiej zmontowane. To dość powszechna opinia, ale niesprawiedliwa, ponieważ z naszego doświadczenia wynika, że samochody z Azji są równie dobre jak auta z Europy, a w przypadku wielu modeli nawet dużo lepsze. Potwierdzają to badania, które przeprowadza co roku firma J.D. Power w Stanach Zjednoczonych, na próbie 30 tysięcy aut. W ubiegłym roku pierwszą trójkę otwierały marki Lexus, Porsche i KIA, a listę zamykały Jaguar, Alfa Romeo oraz Land Rover” – powiedziała Karolína Topolová, Dyrektor Generalna AURES Holdings, operatora międzynarodowej sieci autocentrów AAA AUTO.
Według miesięcznego raportu AAA AUTO opartego na analizie danych dotyczących sprzedaży aut używanych w komisach, na stronach internetowych oraz u dealerów samochodów używanych, w styczniu 2022 roku w Polsce pojawiło się 194.848 ofert sprzedaży samochodów używanych, co oznacza wzrost w stosunku do grudnia 2021 roku o 12.661 aut. Natomiast mediana ceny aut używanych wyniosła 22.500 zł, a więc spadła o 1.400 zł w stosunku do grudnia 2021 roku. Jest to pierwszy spadek mediany ceny od pięciu miesięcy, czyli od sierpnia 2021 roku, gdy mediana ceny wynosiła 20.000 zł.
Napisz komentarz
Komentarze