Przedmiotem projektu jest rozszerzenie oferty Publicznego Przedszkola Łobuziaki o dodatkowe zajęcia podnoszące jakość edukacji przedszkolnej w zakresie kształcenia i rozwijania u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy: j. angielski (program rozszerzony), zajęcia warsztatowe rozwijające komunikatywność i asertywność, zajęcia kreatywne, zajęcia z robotyki i podstawy programowania.
Projekt zakłada również realizację zajęć wyrównujących szanse edukacyjne dzieci w zakresie stwierdzonych deficytów i uwzględniające indywidualizację pracy z dzieckiem, w tym o specjalnych potrzebach edukacyjnych: indywidualne zajęcia z logopedą oraz psychologiem.
Projekt zakłada realizację działań mających na celu doskonalenie umiejętności, kompetencji lub kwalifikacji nauczycieli Publicznego Przedszkola Łobuziaki w zakresie stosowania metod i form organizacyjnych sprzyjających kształtowaniu i rozwijaniu u dzieci w wieku przedszkolnym kompetencji kluczowych oraz umiejętności uniwersalnych niezbędnych na rynku pracy, jak też wyrównywania stwierdzonych deficytów, w tym w szczególności z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz w zakresie współpracy nauczycieli z rodzicami, w tym radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
Projekt zakłada realizację 9 kursów o następującej tematyce: - Jak współpracować w grupie - Postępowanie z dzieckiem krzywdzonym - Jak odkryć ukrytą motywację - Metoda aktywnego słuchania muzyki według Batti Strauss - Edukacja językowa w przedszkolu - Edukacja przez ruch - Praca metodą projektu - Edukacja daltońska w przedszkolach -Praca z dzieckiem nadpobudliwym i autystycznym. Powyższe działania wynikają z diagnozy potrzeb Przedszkola ujętej w dorocznej Analizie Pracy Przedszkola, zatwierdzonej przez osobę decyzyjną i przełożą się na osiągnięcie zakładanych celów projektu.
Napisz komentarz
Komentarze