Millenialsi na stażu
Aż 91 proc. studentów uważa, że praktyki i staże ułatwiają po studiach start na rynku
pracy. Takie tendencje pokazują badania Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania
Kadrami1. Millenialsi (czyli urodzeni po 1980 r.) chcą zdobywać na stażach wiedzę
i doświadczenie, a jednocześnie oczekują opieki mentora, który będzie monitorował
ich postępy w realizacji zadań.
Przedstawiciele pokolenia Y określają siebie jako osoby wielozadaniowe (71 proc.), mobilne (67
proc.) i świetnie znające najnowsze technologie (60 proc.). Są otwarci na zdobywanie
doświadczenia. Najlepiej na praktykach i stażach podczas studiów. Cenią także elastyczny czas
pracy (46 proc.).
– Rośnie świadomość, jak ważny jest wybór stażu w rozwoju całej kariery zawodowej – mówi
Piotr Palikowski, prezes zarządu Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami. – Oczywiście
sytuacja wciąż nie jest idealna. Nie brakuje młodych, traktujących praktyki jak przykry obowiązek
oraz pracodawców z podobnym podejściem. Generalnie jednak sytuacja zaczyna się zmieniać
i młodzi chcą się na stażu jak najwięcej nauczyć, bo to zaprocentuje w przyszłości.
Młodzi ludzie docenią staż z programem o największym walorze edukacyjnym. Na to zwraca
uwagę aż 94 proc. ankietowanych. Równie cenne jest wdrożenie stażysty do organizacji
i obowiązków. Millenialsi zdają sobie sprawę, że dla kariery ważne są realne umiejętności zdobyte
na stażu.
– Do 17 kwietnia studenci i absolwenci mogą wybierać spośród 80 ofert płatnych praktyk i staży
PZU w 17 miastach Polski – mówi Łukasz Trzeszczkowski, Kierownik Zespołu Marki Pracodawcy
PZU. – Organizujemy je w tych obszarach biznesowych, w których możemy zaoferować
najciekawsze i najbardziej rozwojowe projekty. W ten sposób – poza atrakcyjnym
wynagrodzeniem – oferujemy młodym ludziom także wartościowe doświadczenie, a nie tylko wpis
w CV. Ponad 60% stażystów zostaje z nami na dłużej – dodaje.
Badanie PSZK pokazało, że takie informacje decydują o udziale kandydatów w rekrutacji. Aż 83
proc. zainteresowanych oczekuje informacji o wynagrodzeniu już na etapie czytania oferty. Ważny
jest jasno zdefiniowany zakres obowiązków. 81 proc. respondentów chciałoby zaś, aby
opiekun/mentor monitorował ich postępy w realizacji zadań i celów edukacyjnych oraz udzielał na
bieżąco informacji zwrotnej.
Napisz komentarz
Komentarze