1.Wymagania kwalifikacyjne na wymienione stanowisko:
1) wykształcenie wyższe o kierunku: inżynieria, ochrona środowiska lub pokrewne,
2) ze względu trudność zadań takich jak przygotowywanie decyzji środowiskowych, zmiany wody na gruncie, opiniowanie prac geologicznych, mile widziane doświadczenie zawodowe
- 2 letnie poza urzędem przy wykonywaniu podobnych czynności,
- 3 letnie w urzędzie administracji publicznej,
3) umiejętności zawodowe: znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, instrukcji kancelaryjnej, ustaw o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko oraz rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko,
4) predyspozycje osobowościowe: samodzielność, kreatywność, komunikatywność, umiejętność radzenia sobie ze stresem, umiejętność zarządzania czasem, pracowitość, empatia, asertywność, dyspozycyjność, punktualność.
2. Zakres zadań i obowiązków:
1) opiniowanie i przedkładanie wniosków do Wojewody Opolskiego, Starosty Nyskiego w Nysie, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska, Marszałka Województwa oraz Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska o działalności uciążliwej podmiotów gospodarczych,
2) planowanie dochodów i wydatków pochodzących z opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska wynikających z ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska oraz nadzór nad wydatkowaniem środków pochodzących z opłat za gospodarcze korzystanie ze środowiska wynikających z ustawy Prawo ochrony środowiska, sprawozdawczość w tym zakresie, naliczanie opłat ponoszonych przez Urząd z tytułu gospodarczego korzystania ze środowiska,
3) sprawozdawczość do krajowej bazy emisji gazów cieplarnianych i innych substancji,
4) wydawanie decyzji środowiskowych na podstawie przepisów ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko,
5) edukacja ekologiczna - propagowanie tematów ekologicznych wśród mieszkańców gminy, kontakty z placówkami oświatowymi w zakresie ekologii, nadzór nad szkolnymi kołami ekologicznymi, prowadzenie czynnej działalności edukacyjnej,
6) nadzorowanie zadań do wykonania związanych z wdrożeniem wymagań prawa Unii Europejskiej w zakresie ochrony środowiska objętych okresami przejściowymi oraz innymi wymaganiami prawa wspólnotowego, wydawanie decyzji nakładającej na prowadzącego instalację lub użytkownika urządzenia obowiązek prowadzenia w określonym czasie pomiarów wielkości emisji wykraczających poza obowiązki, o których mowa w ustawie z dnia 27 kwietnia 2001r. Prawo ochrony środowiska w przypadku przekroczenia standardów emisyjnych, wydawanie decyzji nakazującej osobie fizycznej, której działalność negatywnie oddziałuje na środowisko, wykonanie w określonym czasie czynności zmierzających do ograniczenia negatywnego oddziaływania na środowisko,
7) aktualizacja gminnego programu ochrony środowiska wraz ze sprawozdawczością,
8) prowadzenie publicznie dostępnego wykazu zawierającego informacje o środowisku
i jego ochronie, udostępnianie na wniosek informacji o środowisku, opiniowanie wojewódzkich programów ochrony środowiska wraz z planami gospodarki odpadami,
9) wydawanie zezwoleń na opróżnianie zbiorników bezodpływowych,
10) opiniowanie projektów prac geologicznych,
11) wydawanie decyzji nakazującej właścicielowi gruntów wykonanie w określonym terminie odpowiednich zabiegów w razie wystąpienia z winy właściciela innych form degradacji gruntów, o których mowa w ustawie z dnia 3 lutego 1995r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych, w tym również spowodowanej nieprzestrzeganiem przepisów o ochronie roślin uprawnych przed chorobami, szkodnikami i chwastami.
12) wydawanie decyzji nakazujących właścicielowi gruntu powodującego zmiany stanu wody na gruncie szkodliwie wpływających na grunty sąsiednie przywrócenie stanu poprzedniego lub wykonanie urządzeń zapobiegającym szkodom, zatwierdzanie w drodze decyzji ugód właścicieli gruntów ustalających zmiany stanu wody na gruntach, udział w rozprawach wodnoprawnych, dotyczących urządzeń melioracji wodnych szczegółowych,
13) zlecanie robót na prace remontowe rowów melioracyjnych gminnych i innych urządzeń wodnych na tych rowach, współdziałanie w zakresie wynikającym z obowiązujących przepisów prawa z jednostkami realizującymi zadania w zakresie gospodarki wodnej i ochrony przeciwpowodziowej, wydawanie decyzji nakazujących przyłączenie nieruchomości do istniejącej kanalizacji sanitarnej,
14) współpraca z merytorycznym wydziałem przy opracowywaniu wniosków Gminy w zakresie wymogów związanych z ochroną środowiska (procedury OOS, itp.)
15) utrzymanie rowów oraz innych rowów niemelioracyjnych na terenach stanowiących własność Gminy,
16) opracowywanie projektów uchwał i ich zmian w zakresie wydatkowania środków finansowych będących w dyspozycji sołectw oraz środków w ramach funduszu sołeckiego,
17) wykonywanie okresowych sprawozdań zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Zainteresowane osoby prosimy o składanie aplikacji w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Nysie ul. Kolejowa 15 pok. 102 w terminie do dnia 26 stycznia 2018r.
Aplikacja powinna zawierać: list motywacyjny, CV, kserokopię dyplomu ukończenia studiów wyższych i kserokopie świadectw pracy.
CV powinno zawierać klauzulę i podpis: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2016r. poz. 922) oraz ustawą z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2016r., poz.902, ze zm.)”.
Zatrudnienie osoby na zastępstwo nie wymaga przeprowadzenia naboru zgodnie z przepisami art.12 ust. 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008r. o pracownikach samorządowych (Dz.U. z 2016r. poz. 902, ze zm.)”.
Biuro Kadr
Urząd Miejski w Nysie
Napisz komentarz
Komentarze